10 ознак чудового піарника
Він мудрий і мислить свідомо, адже управління репутацією – це, насамперед, менеджерські знання та навички, а людина, що ними володіє, має відповідний спосіб мислення.
Після несподіваної популярності попередньої «професійної» колонки, як говориться, на численні прохання читачів, я вирішила перелічити атрибутивні ознаки, за якими можна відрізнити гідних PR-фахівців від таких собі «підробок», яких на ринку праці вистачає. Отже, моя абсолютно суб’єктивна думка така – «правильний піарник»:
-
- Оптиміст і ентузіаст. Для нього склянка завжди наполовину повна, а неможливого – мало. Сяючі очі – це перша необхідна умова, без якої дев’ять атрибутів, що залишилися, втрачають величезну частку своєї корисності.
- Мудрий і мислить свідомо. Дивиться у корінь – по можливості, прагне виправляти репутаційно дефективні бізнес-процеси, а не зачищати наслідки їхнього виконання в інформаційному просторі. Не має звички зображати бурхливу діяльність і доводити свою потребу за допомогою «рюшиків» – псевдокреативних ідей, втілення яких у життя забирає ресурси, не забезпечуючи позитивного впливу на досягнення цілей організації. Розуміє, що управління репутацією – це, насамперед, менеджерські знання та навички, і має відповідний спосіб мислення.
- Сміливий. Буде сперечатися із найбільшими босами, якщо їхні дії завдають або потенційно можуть завдати репутаційному капіталу шкоди. Бо поважає свою працю та не хоче дивитися, як валиться копітко вибудований образ через високопоставлене самодурство.
- Допитливий. Має чіпкий розум, приділяє увагу деталям, оскільки в них криється диявол. Як губка всмоктує будь-яку інформацію, навіть якщо не знає, навіщо вона йому знадобиться. І однозначно намагається розібратися в дрібних галузевих та індивідуальних особливостях організації, у якій або з якою працює. Тому що саме в них криється потенціал нарощування репутаційних активів і джерела репутаційних ризиків.
- Багатозавданнєвий і стресостійкий. Здатен без особливої напруги займатися декількома справами водночас і не впадає в ступор, коли доводиться змінювати сценарій під час п’єси. Тому що c’est la vie, і кожен новий виклик – можливість одержати кайф і пережити драйв від успіху. Або безцінний досвід, якщо щось піде не так, як хотілося б.
- Працьовитий без трудоголізму. Приймає як професійний обов’язок факт ненормованого робочого дня та не робить трагедії з вирішення виробничих питань у неробочий час. Давно навчився віртуозно сплітати приватне життя та роботу так, щоб часу вистачало на все.
- Не жадібний. Не має порочної схильності освоювати весь виділений бюджет. Завжди спочатку визначає необхідну суму грошей на основі цільового підходу – що треба зробити, яка ціна питання та що буде отримано на виході.
- Має високий емоційний і соціальний інтелект. Може бути різним – розумним, дурним, своїм хлопцем, високочолим ерудитом. Однак завжди говорить зі співрозмовником його мовою, викликає довіру та бажання допомогти.
- Знає, що є «час мовчати і час говорити». Говорить по суті, не зловживає часом колег, розповідаючи азбучні істини або заглиблюючись у вузькопрофесійні деталі.
- Поважає себе. Принципово не працює в компаніях, де PR – архітектурна надмірність або примха керівництва. Бо робота має приносити не тільки хліб насущний, але й задоволення.
Якщо я щось упустила – додайте, якщо переборщила – пропустіть, якщо не згодні – посперечайтеся.
Форбс 2013